3. tammikuuta 2018 lähtien EU-yritykset eivät ole saaneet myydä tai ostaa arvopapereita ilman LEI-tunnusta.

Käyttöehdot

Voimassa 01/07/2019 alkaen

Esittely

SuomiLEI on Baltic LEI OÜ:n sivuliike. Baltic LEI OÜ on rekisteröity Eestissä ja toimii LEI-tunnusten rekisteröintiasiamiehenä Pohjois- ja Etelä-Euroopassa. Toimimme Suomessa tavaramerkillä SuomiLEI.

1. LEI-tunnuksen hakuprosessi

1.1. Jos Baltic LEI Oün (BLEI) asiakas haluaa tilata LEI:n yritykselleen tai uusia jo olemassa olevan LEI-tunnuksen, asiakkaan on täytettävä hakemus SuomiLEI:n verkkosivuilla osoitteessa www.suomilei.fi.

1.2. Lähettämällä hakemuksen asiakas hyväksyy tässä dokumentissa mainitut käyttöehdot ja BLEIn tietosuojakäytännön.

1.3. Hakemuksen vastaanottamisen jälkeen BLEI lähettää asiakkaalle sähköpostin, joka sisältää hakemuksen ja allekirjoitettavan valtakirjan.

1.4. Asiakkaan on allekirjoitettava valtakirja käyttämällä sähköistä allekirjoitusta tai tulostamalla ja allekirjoittamalla asiakirja käsin ja palautettava se meille sähköpostitse osoitteeseen: info@suomilei.fi. Valtakirjan allekirjoittaminen tarkoittaa, että asiakas valtuuttaa BLEIn tilaamaan LEI-tunnuksen tai uusimaan/siirtämään yrityksen LEI-tunnuksen. Asiakas myös vahvistaa, että hänet on valtuutettu antamaan BLEI:lle kolmannen osapuolen valtuutus tilata tai uusia/siirtää yrityksen LEI-tunnus allekirjoittamalla valtakirja.

1.5. Kun BLEI on vastaanottanut valtakirjan ja maksun palvelusta, SuomiLEI aloittaa asiakkaan hakemuksen käsittelyn LEI-tunnuksen hankkimiseksi ta uusimiseksi.

1.6. Jos asiakkaan antamissa tiedoissa on epäselvyyksiä tai tiedot ovat puutteelliset, BLEI voi ottaa yhteyden asiakkaaseen sähköpostitse tai puhelimitse.

1.7. LEI-tunnuksen onnistuneen myöntämien jälkeen BLEI lähettää tunnuksen asiakkaan sähköpostiosoitteeseen. Asiakas voi tarkistaa LEI-tunnuksensa voimassaolon kansainväliseltä GLEIF-verkkosivustolta.

1.8. Jos asiakas on jättänyt LEI-hakemuksen tai tilannut LEI-tunnuksen uusinnan, ja allekirjoittanut valtakirjan, päätös katsotaan lopulliseksi eikä hakemusta ole enää mahdollista peruuttaa

1.9. Jos asiakas tahtoo peruuttaa tilauksen, asiakkaan tulee lähettää sähköpostia osoitteeseen info@suomilei.fi ja mainita yrityksen nimi ja tilauksen numero.

1.10. BLEI pidättää oikeuden peruuttaa asiakkaan LEI-hakemus, ja tässä tapauksessa asiakasta ei veloiteta.

2. Maksut ja hinnat

2.1 2.1. Ensimmäinen LEI-hakemus BLEI:ssä maksaa 99€ (ALV ei sisälly hintaan).

1-vuoden LEI – LEI rekisteröinti 1 vuoden LEI voimassaololla – 79€ (79€ / vuosi)
3-vuoden LEI – LEI rekisteröinti 1 vuoden LEI voimassaololla + 2 vuosittaista uusintaa – 195€ (65€ / vuosi)
5-vuoden LEI – LEI rekisteröinti 1 vuoden LEI voimassaololla + 4 vuosittaista uusintaa – 275€ (55€ / vuosi)

2.2. LEI-tunnuksen uusimismaksu 12 kuukauden jaksolle BLEI:ssä maksaa 65€ (ALV ei sisälly hintaan).

1-vuoden uusinta – LEI uusinta 1 vuodeksi – 65€ (65€ / vuosi)
3-vuoden uusinta – LEI uusinta 1 vuodeksi + 2 vuosittaista uusintaa – 165€ (55€ / vuosi)
5-vuoden uusinta – LEI uusinta 1 vuodeksi + 4 vuosittaista uusintaa – 245€ (49€ / vuosi)

2.3. Jos asiakas haluaa tilata yli 10 LEI-tunnusta, BLEI voi tarjota asiakkaalle vaihtoehtoista hintaa palveluille.

2.4. LEI-tunnusten hallinta on maksutonta.

2.5. Asiakkaat voivat maksaa LEI-tunnuksesta pankkisiirrolla, luottokortilla tai käyttämällä muita BLEI-verkkosivustoilla saatavilla olevia maksutapoja.

2.6. Maksut hyväksytään seuraavissa valuutoissa: CAD, USD, GBP, NOK, SEK and EUR.

3. Lopulliset ehdot

3.1. BLEI toimii LEI-tunnusten rekisteröintiasiamiehenä asiakkaan nimissä ja tekee yhteistyötä GLEIF (Global Legal Entity Identifier Foundation) -järjestön valtuuttamien paikallisten rekisterinpitäjien (LOU) kanssa tilatakseen tai uusiakseen LEI-tunnuksia asiakkaille. BLEI ei ole oikeudellisesti sidoksissa minkään rekisterinpitäjän (LOU) kanssa ja voi käyttää eri rekisterinpitäjiä (LOU) riippuen markkinoilla vallitsevista olosuhteista.

3.2. BLEI pidättää oikeuden muuttaa Käyttöehtoja milloin tahansa. Voimassa olevat käyttöehdot ovat aina nähtävillä SuomiLEI:n verkkosivustolla: www.suomilei.fi

3.3. BLEI ei voi taata oikeushenkilötunnuksen (LEI) varmaa myöntämistä asiakkaalle. BLEI ryhtyy kaikkiin mahdollisiin toimenpiteisiin, jotta asiakkaalle myönnettäisiin LEI-tunnus.

3.4. Asiakkaan velvollisuus on käyttää BLEIn palveluita hyvässä uskossa, ja BLEI toimii samoin. Asiakkaan ja BLEI:n välistä suhdetta sääntelee Eestin laki ja asiakkaan ja BLEI:n tulisi yrittää ensin ratkaista erimielisyydet neuvottelemalla. Tilanteissa, joissa sopimukseen ei päästä, kiistat ratkaistaan Eestin oikeusistuimissa.

3.5. Asiakas on täydessä vastuussa kaikista LEI-tunnusta koskevista toimenpiteistä, joihin hänen edustamassa yritys ryhtyy. BLEI ei ole vastuussa LEI-tunnuksiin liittyvistä mahdollisista vahingoista.

Top